Armen zoals die van Mark Wahlberg: check zijn workout schema!

Voor Mark Wahlberg zijn zijn armen bijna net zo iconisch geworden als de personages die hij heeft gespeeld. Denk aan Micky Ward in The Fighter en Dirk Diggler in Boogie Nights. Met deze exclusieve routine rechtstreeks van de acteur zelf, kun je binnen enkele weken grotere biceps en triceps bouwen. Vergeet ook je eiwitten niet!

Als je bionische biceps zoals Wahlberg wilt hebben zonder onder het mes te gaan, heb je geluk. Voeg deze vijf bewegingen toe aan je trainingsroutine en je armen zijn op weg om er in een mum van tijd uit te zien zoals die van Wahlberg. Nou ja, mum van tijd. Dedication is key en je zal er heel hard voor moeten werken. Maar dat zijn die armen best waard, toch?

First day of training for MILE 22. @pberg44 @performinspired 💪

Een bericht gedeeld door Mark Wahlberg (@markwahlberg) op

Resistance Band Curl

4 sets – 25-30 herhalingen (beide armen)

Ga met beide voeten op het midden van een weerstandsband staan. Pak elk uiteinde van de band vast en krul tegelijkertijd je handen naar je schouders met je handpalmen naar boven. Houd je ellebogen dicht bij je zijkanten en knijp je biceps omhoog in de krul voordat je je handen naar beneden laat zakken.

Enkelarmige halterconcentratie Curl

4 sets – 10-12 herhalingen

Ga op een vlakke bank zitten met je voeten wijd en hang je rechterarm tussen je benen, pak een halter en houd de achterkant van je arm op je rechterdij. Plaats je linkerhand op je linkerknie voor ondersteuning. Krul de halter naar je schouder door alleen je ellebooggewricht te bewegen.

EZ Bar Preacher Curl

4 sets – 10-12 herhalingen

Plant je armen tegen het kussen van de bank voor ondersteuning. Pak de EZ-bar vast en rol deze op naar je borst, isoleer je biceps, maar niet te hoog, zodat je het gewicht tegen het kussen of je schouders rust.

Staande Hammer Curl

4 sets – 10-12 herhalingen

Sta met een set halters met je handpalmen naar elkaar gericht. Houd je ellebogen naar je zij en je voeten stevig op de grond, draai de gewichten naar je schouders, pauzeer en keer terug naar de oorspronkelijke positie.

Rack Run

Voer 10 herhalingen van afwisselende dumbbell-curls uit, beginnend bij een hanteerbaar gewicht. Rust 15 seconden en haal 2kg van de dumbell af voor de volgende set. Blijf er steeds twee kilogram afhalen tot je dit 4 keer hebt gedaan. Dit hele proces herhaal je uiteindelijk 5 keer.