Dit is hoe Michael B. Jordan een gewichtsklasse omhoog klom voor ‘Creed 2’

Vervolgfilms zijn niet altijd een succes. Groot succes leidt namelijk tot nog hogere verwachtingen. Hetzelfde kan worden gezegd over de lichaamsbouw van Michael B. Jordan in de Creed-films.

Om zijn training en de inzet naar een nieuw niveau te tillen had Jordan een echte uitdaging nodig. Creed II bracht wat dat betreft nieuwe mogelijkheden. Zo maakte Adonis Creed de stap van van licht zwaargewicht naar zwaargewicht, wat een hele hoop nieuwe concurrenten in beeld bracht. Één daarvan is de zoon van Ivan Drago, Victor, gespeeld door de kolossale Florian “Big Nasty” Munteau.

“Hij is enorm”, zei Jordan tijdens promotie voor de film. “Ik dacht: in welke gewichtsklasse vechten we ook alweer?”

Tijdens een pre-productiebijeenkomst herinnerde Calliet filmregisseur Stephen Caple Jr. ook over het enorme verschil in formaat. “Hij zei dat ze op David en Goliath leken”, zegt Calliet. “Ik kon niet wachten om terug te gaan naar de sportschool met Mike, omdat ik wist dat we hem in een Goliath zouden omtoveren.”

 

View this post on Instagram

 

What are you doing with your Monday? #thecallietway #workharder #creed2 #wejustworkin @michaelbjordan

A post shared by Corey Calliet (@mrcalliet) on

Calliet zette een intens plan van vier maanden in gang dat Jordan dezelfde grootte zou geven als hij voor zijn Black Panther-personage Killmonger had, terwijl hij hem ook nog eens explosiever maakte. Het regime omvatte complexe workouts die Calliet ontwikkelde met zijn bodybuilding-achtergrond, evenals uitgebreide bokssessies – meer dan bij de eerste Creed.

“Voor mij was het mooiste moment dat hij in zijn gewaad tevoorschijn komt”, zegt hij. “Ik was trots op de manier waarop hij eruitzag, maar zag hem ook in de ring stampen en de hoeken bewerken. De man is een jager.”

Bekijk hieronder Michael B. Jordan Creed 2 workoutplan, met speciale aandacht voor de schouders en borst.

Creed II Workout: schouders en borst

Instructies: rust 90 seconden tussen borstoefeningen en 60 seconden tussen schouderoefeningen.

  • Incline Smith Bench Press – 4 sets volgens dit rep-schema: 15-12-12-10
  • Standing Cable Flye – 3 sets volgens dit rep-schema: 15-12-10

superset:

  1. Incline Dumbbell Press (laagste helling mogelijk) – 3 sets volgens dit repschema: 15-12-10
  2. Incline Dumbbell Flye – 3 sets volgens dit rep-schema: 15-12-10
  • Standing Barbell Shoulder Press (afwisselende barbellpositie naar voor- en achterkant) – 4 sets volgens dit rep-schema: 20-12-12-8
  • Seated Dumbbell Lateral Raises – 3 sets volgens dit repschema: 15-15-12
  • Bentover Dumbbell Flyes – 3 sets volgens dit repschema: 15-15-12
  • Smith Machine Single-arm Shoulder Press – 3 sets (elke arm) volgens dit repschema: 15-12-10

Boxing HIIT Circuit

Instructies:  tijdens dit circuit dient schaduwboksen als een periode van actieve rust. Je blijft bewegen met je hele lichaam bezig voordat je de volgende aerobic-oefening doet. Voltooi 3 rondes.

  • Shadow Box x 1 min. (Verhoog de intensiteit met dumbells van 1-3 kg en blijf in beweging.)
  • Jumping Jacks (elke variatie) x 30 sec.
  • Shadow Box x 1 min.
  • Mountain Climbers x 30 seconden
  • Shadow Box x 1 min.
  • Burpees x 30 sec.
  • Shadow Box x 1 min.
  • Shoulder Taps x 30 sec.